Jakie ćwiczenia na mięśnie brzucha dla mężczyzn?

Zachowanie świetnej sylwetki i brzucha typu sześciopak to marzenie każdego faceta. Właśnie brzuch jest najtrudniejszą częścią ciała w utrzymaniu go w efektownym, wysportowanym stanie. Jeżeli już ktoś decyduje się na ćwiczenia swojej sylwetki, może to robić albo na siłowni pod okiem trenera, albo w domu pod okiem komputera. Ćwiczenia na mięśnie brzucha dla mężczyzn nie wiele się różnią od ćwiczeń dla kobiet. Najczęściej wymienianymi ćwiczeniami na mięśnie brzucha dla mężczyzn są: plank tzw. deska, unoszenie nóg, wypychanie bioder w górę, rowerek i po prostu zwykłe brzuszki.

Trener personalny. Czy ćwiczenia (A6W) i ABS to dobre ćwiczenia dla mężczyzn?

Dla mężczyzn są już gotowe zestawy na mięśnie brzucha. Jednym z nich jest aerobiczna 6 Weidera (A6W). W jego skład wchodzi 6 różnych ćwiczeń do wykonania na podłodze. Ćwiczenia A6W nie są zbyt trudne, ale dla osiągnięcia celu niezbędna jest wytrwałość, gdyż są trochę monotonne. Ćwiczenia wykonuje się przez 41 dni po 40 minut. Najważniejszym elementem tych ćwiczeń jest napięcie mięśni przez 2-3 sekundy w momencie zatrzymania ruchu. W nazwie ćwiczenia występuje cyfra 6, co oznacza, że na jeden trening przypada 6 cykli z powtórzeniem treningu dwa do trzy razy dziennie.

Należy jednak pamiętać, że wpływ na końcowe efekty ćwiczenia ma poziom tkanki tłuszczowej, której najwięcej jest w dolnych partiach brzucha. Podobnym ćwiczeniem do A6W jest seria trzystu brzuszków, które są do wykonania przez 50 tygodni. W zamiarze tego ćwiczenia jest wykonanie trzystu spięć w jego ostatnim dniu . Dla niecierpliwych mężczyzn proponuje się, krótki, bo tylko dziesięciominutowy trening. Trening jest oznaczony symbolem ABS polegający na wykonanie zestawu ćwiczeń, w którym odpowiednie oddziaływanie na mięśnie brzucha realizuje cel tego ćwiczenia. Ćwiczenia ABS dla mężczyzn składają się aż z dziesięciu stopni trudności. Oczywiście, jak każdy trening, trening ABS rozpoczyna się rozgrzewką przygotowującą mięśnie brzucha do wysiłku.

Ćwiczenia ABS wykonywane są w większości w pozycji leżącej i polegają na:wypychaniu nóg do przodu, skłonów tułowia z uniesionymi prostymi nogami, skłonów tułowia z uniesionymi nogami skłonów tułowia z ugiętymi pod kątem prostym kolanami skłonów tułowia z prostymi nogami. Ćwiczenia te wykonane systematycznie w połączeniu z ćwiczeniami cardio potrafią pięknie wyprofilować męski brzuch. Trening cardio oprócz tego, że dotlenia komórki, potrafi zredukować tkankę tłuszczową. Trening carido ma bardzo dobry wpływ na odchudzanie dlatego może wspomóc rzeźbienie mięśni brzucha. Dla utrzymania wyrzeźbionego pięknego brzuszka należy pamiętać o diecie. Właściwa dieta dla wszystkich trenujących – nie tylko brzuszki polega na spożywaniu owoców, nabiału, cukru trzcinowego, ryb, orzechów, kaszy gryczanej, warzyw.